Zabawy z Ozobotem


Ozobot to mały, inteligentny robot do nauki programowania. Za pomocą kolorowych kodów (na kartce papieru lub tablecie) dzieci programują zadania, które wykonuje robot.

Moja przygoda z Ozobotem zaczęła się zupełnie przypadkowo. Na którymś ze szkoleń dowiedziałam się od jednego z uczestników, że można za darmo z firmy EduSense wypożyczyć na dwa tygodnie Ozobota, małego robocika. Znalazłam oczywiście tę opcję i choć nie miałam przekonania, co do atrakcyjności zajęć z nim związanych, to wysłałam zgłoszenie. Tak długo czekałam na odpowiedź, że zapomniałam w końcu o tym. Po około roku, niespodziewanie, bez wcześniejszego uprzedzenia, otrzymałam przesyłkę: Ozobota, komplet flamastrów, kilka scenariuszy i tabelę kodów. I tak się to zaczęło. Cała klasa potrafiła korzystać z jednego małego robocika. W grupach przygotowywaliśmy trasy, malowaliśmy kody i potem jeden Ozobot testował wszystkie prace.




Udało mi się stworzyć kilka moich własnych propozycji kart pracy. Głównie jednak korzystam z gotowych scenariuszy stworzonych przez Anna Świć (Kodowanie na dywanie) i Rafała Mitkowskiego (EduSense), koordynatorów projektów: "Czekając na Święta... Uczymy dzieci programować" i "Uczymy dzieci programować".

Zajęcia z Ozobotem można wykorzystywać do realizacji różnych projektów, do utrwalania przez uczniów zdobytych umiejętności, do tworzenia opowiadań, itd.

Propozycje zajęć można znaleźć na stronie EduSense: https://edu-sense.com/pl/lekcje
lub przystępując do projektu Uczymy Dzieci Programować poprzez grupę na Facebooku.



Oto moje propozycje:


Węglowa rodzinka

Ozobotowe podróże po Polsce

W szkole dawniej i dziś

Dzień Pluszowego Misia

W wiosce Św. Mikołaja

Dzień Bezpiecznego Internetu

Walentynkowe serca











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz